ΤΡΟΧΑΔΗΝ

6/recent/ticker-posts

Header Ads Widget

«Ρε Σώτη, δεν ντρέπεσαι;»-Πώς κατόρθωσε η Σώτη Τριανταφύλλου να εξοργίσει τον Στάθη Τσαγκαρουσιάνο

Στάθης Τσαγκαρουσιάνος, Σώτη Τριανταφύλλου

Με μια φόρτιση που σπανίως διακρίνει κανείς στις αναρτήσεις και τα σχόλια του εκδότη της Lifo -το γράψιμό του χαρακτηρίζεται από «κρύο αίμα», συνήθως- ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος απευθύνεται στην Σώτη Τριανταφύλλου, γράφοντας «ρε Σώτη, δεν ντρέπεσαι;».


Δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπεις δυο πρώην στενούς συνεργάτες, δύο συνένοχους στη δημιουργία ενός κοινού στόχου στο παρελθόν, να βρίσκονται στις εντελώς αντίθετες όχθες. Το έχουμε συνηθίσει στην πολιτική, σε βουλευτές που πέρασαν τα όρια των κομμάτων και βρέθηκαν ακόμα και στο εκάστοτε δαιμονοποιημένο άλλο κόμμα.


Υπάρχουν φορές όμως, που αυτές οι συγκρούσεις προκαλούν αμηχανία. Αυτό συνέβη με τον Στάθη Τσαγκαρουσιάνο που έστρεψε την οργή του προς την πρώην συνεργάτιδα του και αρχισυντάκτρια στο 01, την γνωστή συγγραφέα και δημοσιογράφο Σώτη Τριανταφύλλου. Αφορμή, μια παράγραφος στο μακροσκελές άρθρο της «Σύμβολο της αριστεράς είναι ο αγανακτισμένος άνθρωπος» που δημοσιεύεται, αυτές τις ημέρες, στην Athens Voice. Ίσως εδώ να υποβόσκει και ένας ανταγωνισμός ανάμεσα σε δύο free press έντυπα, αφού η διάσημη συγγραφέας είναι τα τελευταία χρόνια αποκλειστικά αρθρογράφος στο έντυπο του Φώτη Γεωργελέ.


Η (υπερβολική) έκρηξη του Στάθη Τσαγκαρουσιάνου, αφορά μια λέξη της Σώτης Τριανταφύλλου που γράφει για τους ομοφυλόφιλους σε μια παράγραφο του άρθρου. Σημειώνει χαρακτηριστικά η Τριανταφύλλου: «Αν εξετάσει κανείς τη σύγχρονη αριστερή βιβλιογραφία, την παραγωγή αριστερής σκέψης, διαπιστώνει πως η αριστερά έχει υιοθετήσει οπτική και πρόγραμμα κοινωνικού κατατεμαχισμού: γυναίκες εναντίον αρσενικών γουρουνιών –μια ιδέα που είχε επικρατήσει για λίγο στη δεκαετία του 1970, πλην όμως τότε οι φεμινίστριες δεν υποδύονταν τα ευπαθή άνθη–, «μαύροι» εναντίον «λευκών», ομοφυλόφιλοι, τρανς και τα τοιαύτα εναντίον ετεροφυλοφίλων, οικοφασίστες εναντίον φιλελευθέρων. Οι εσωτερικές διαμάχες διασταυρώνονται και αλληλοκαλύπτονται: καθώς η αριστερά τις υποδαυλίζει, το σύμβολό της γίνεται σήμερα ο αγανακτισμένος άνθρωπος, ο εξεγερμένος εναντίον φαντασιωτικών τυράννων – ο άνθρωπος που χτυπάει το κεφάλι του στον τοίχο. Η αριστερά έχει γίνει πιο ηθικολογική από ποτέ, πιο μεσσιανική από ποτέ: η σκέψη και η γλώσσα της είναι η σκέψη και η γλώσσα του Ευαγγέλιο».


Αυτή η αναφορά σε «τρανς και τοιαύτα», ήταν που εξόργισε τον Στάθη Τσαγκαρουσιάνο, που έγραψε στον λογαριασμό του στο facebook: «ρε Σώτη, δεν ντρέπεσαι; Πού έκρυβες τόση περιφρόνηση και μούχλα;
«τοιούτους» έλεγαν τους gay κάτι φριχτοί φασίστες τη δεκαετία του '60…
το έχεις ξανακάνει, «χιονονιφάδες» τους αποκάλεσες πριν κάμποσο καιρό…
γιατί δεν λες «πούστηδες» να χορτάσει το στόμα σου, μια και εκεί το πας μαθηματικά― δεν μασάς εσύ από πολιτική ορθότητα, είσαι τολμηρή στοχάστρια…
(λυπάμαι που κάποτε σε ήξερα… λυπάμαι που κάποτε ήσουν αρχισυντάκτρια του 01)».


Δεν είναι η πρώτη φορά που η Σώτη Τριανταφύλλου δέχεται επιθέσεις, τα τελευταία χρόνια -κυρίως από το 2015 και μετά- έχει συνηθίσει να προκαλεί διαρκώς μικρές πολεμικές γύρω από το όνομά της, να ερεθίζει ένα ευρύ κοινό στα social media που της επιτίθενται με σκληρότητα και συχνά με χυδαιότητα. Κάτι που δεν την έχει πτοήσει ούτε λεπτό και συνεχίζει συστηματικά, θα έλεγε κανείς ακόμα πιο δυνατά, την γραμμή που έχει συνειδητά χαράξει στην αρθρογραφία της. Είναι ένα από τα πιο κοφτερά μυαλά στα ελληνικά γράμματα, οι πολιτικές της παρεμβάσεις αποτελούν τομή και, φυσικά, κανείς δεν θα μπορούσε να την κατηγορήσει για οπισθοδρομικές απόψεις στο θέμα των ομοφυλοφίλων.


Αλλά ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος κατά καιρούς δεν διστάζει να συγκρουστεί ακόμη και με πρόσωπα με τα οποία στα παρελθόν είχε άριστες σχέσεις ή και συνεργασίες. Να σπάσει αυγά, ακόμα και αν αυτό έχει κόστος. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Γιώργου Χρονά, μια σχέση που πλέον φαίνεται ότι έχει εξομαλυνθεί. Αυτή τη φορά ο Τσαγκαρουσιάνος επιτίθεται στην Σώτη Τριανταφύλλου, αδίκως, σε μια σύγκρουση που αφορά το κοινό τους πεδίο: τον τρόπο έκφρασης, τον δημόσιο λόγο.

https://www.iefimerida.gr/

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια