ΤΡΟΧΑΔΗΝ

6/recent/ticker-posts

Header Ads Widget

Όχι, ΔΕΝ είναι ψευδώς θετικά το 90% των τεστ PCR για την COVID-19. Ασταμάτητα παραποιούν ειδήσεις και γεγονότα.



Ισχυρισμός:


Σύμφωνα με άρθρο της New York Times τα τεστ για την νόσο COVID-19 είναι πλήρως αναξιόπιστα καθώς το 90% των θετικών αποτελεσμάτων είναι λανθασμένα.

Συμπέρασμα:

Το άρθρο των New York Times δεν αμφισβήτησε την ακρίβεια των τεστ PCR. Μάλιστα εντός του άρθρου αναφέρεται χαρακτηριστικά πως "όποιος βγήκε θετικός έχει τον ιό". Το σημείο προβληματισμού που έθεσε το άρθρο ήταν πως η ευαισθησία των τεστ είναι τόσο μεγάλη που μπορεί να βρίσκει θετικά ακόμα και άτομα που έχουν αρχίσει να αναρώνουν από την νόσο COVID-19 και συνεπώς έχουν μικρότερο ιικό φορτίο και είναι λιγότερο μεταδοτικά. Τα περιεχόμενα του άρθρου των New York Times διαστρεβλώθηκαν πλήρως από τα υπό εξέταση άρθρα. Ο όρος "ψευδώς θετικά" δεν εφαρμόζεται στα τεστ που ανέλυσε το άρθρο των New York Times, καθώς ψευδώς θετικές είναι οι περιπτώσεις ατόμων που βγαίνουν θετικά αλλά στη πραγματικότητα δεν φέρουν τον ιό.

Σε βίντεο που κυκλοφόρησε αυτές τις ημέρες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βρίσκουμε, μεταξύ άλλων, τον ισχυρισμό πως η συντριπτική πλειοψηφία των τεστ που έχουν γίνει για την νόσο COVID-19 είναι λανθασμένα καθώς δίνουν θετικό αποτέλεσμα ενώ στη πραγματικότητα είναι αρνητικά. Οι ισχυρισμοί που παρουσιάζονται σε αυτό το βίντεο αποτελούν διαστρέβλωση της πραγματικότητας.

Παραδείγματα: Η Ελλάδα ξυπνάει (σελίδα στο Facebook), vhmavochas.gr, thesecretrealtruth.blogspot.com, katohika.gr, antidras.blogspot.com, attikanea.info

Σε όλα τα εξεταζόμενα άρθρα παρουσιάζεται ως τεκμήριο το παρακάτω βίντεο:

:

Το εν λόγω βίντεο είναι απόσπασμα από εκπομπή στον τηλεοπτικό σταθμό “One America News Network” και βασίστηκε σε ένα άρθρο των New York Times με τίτλο “Your Coronavirus Test Is Positive. Maybe It Shouldn’t Be”. [πηγή]


Το εν λόγω άρθρο χρησιμοποιήθηκε από πολλά μέσα ενημέρωσης στις ΗΠΑ και ως επί τω πλείστον διαστρεβλώθηκε με σκοπό να παρουσιαστεί η άποψη πως τα τεστ PCR είναι αναξιόπιστα και ευθύνονται για φούσκωμα των αριθμών περιπτώσεων με COVID-19.

Το άρθρο των New York Times εξέτασε το ερώτημα αν τα αποτελέσματα από τα τεστ PCR είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος να ενημερώνεται ο εκάστοτε ασθενής ο οποίος βγαίνει θετικός στο τεστ σχετικά με το αν μπορεί να μεταδώσει τον ιό και κατά συνέπεια αν πρέπει να απομονωθεί.

Όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενα άρθρα μας τα τεστ PCR εξετάζουν την ύπαρξη γενετικού υλικού του ιού SARS-CoV-2 σε δείγμα ασθενούς. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα εδώ.

Για να γίνει η ανίχνευση πρέπει αρχικά το γενετικό υλικό του δείγματος να πολλαπλασιαστεί μέχρι ένα όριο, το οποίο ονομάζεται “όριο κύκλων” (cycle threshold, Ct value). Όσο μεγαλύτερο είναι το ιικό φορτίο, τόσο λιγότεροι κύκλοι αντιγραφής χρειάζονται για να φτάσουμε σε αυτό το όριο ενώ αντίστοιχα όσο μικρότερο το ιικό φορτίο τόσο περισσότεροι κύκλοι χρειάζονται. [πηγή]

Η τιμή Ct ωστόσο δεν αφορά την ακρίβεια του τέστ. Με απλά λόγια αν το τεστ βγει θετικό ξέρουμε ότι το άτομο από το οποίο πήραμε το δείγμα έχει COVID-19. Η τιμή Ct μας δίνει μια ένδειξη του πόσο μεταδοτικό είναι αυτό το άτομο. [πηγή]

Αυτό ήταν και το βασικό σημείο στο οποίο εστίασε το άρθρο των New York Times, συγκεκριμένα κατά πόσο ένα μέρος των ατόμων που έβγαιναν θετικά στα τεστ PCR ήταν όντως μεταδοτικά. Αυτό το ζήτημα προέκυψε καθώς ασθενείς που έχουν σχεδόν περάσει τη νόσο και αρχίζουν να έχουν σταδιακά μικρότερο ιικό φορτίο μπορούν να δίνουν ακόμα θετικό τεστ PCR για κάποιο διάστημα καθώς το τεστ PCR δε διαχωρίζει μεταξύ ενεργού και ανενεργού ιού αλλά εντοπίζει γενετικό υλικό.

Γι’ αυτό και ο τίτλος του άρθρου των New York Times ήταν “Το τεστ σας για τον κορωνοϊό είναι θετικό, ίσως δεν θα έπρεπε να είναι“. Το άρθρο αναφερόταν στην μεγάλη ευαισθησία του τεστ και πως αυτή μπορεί να έπιανε ακόμα και περιπτώσεις με μικρό ιικό φορτίο, για παράδειγμα από άτομα που αναρώνουν από την COVID-19, ως θετικές.

Ωστόσο αυτό το σημείο διαστρεβλώθηκε από τα υπό εξέταση μέσα ενημέρωσης και παρουσιάστηκε ως απόδειξη ότι τα τεστ PCR δίνουν μεγάλο αριθμό ψευδώς θετικών αποτελεσμάτων με αποτέλεσμα την πλασματική διόγκωση των αριθμών ατόμων που νοσούν με COVID-19.

Η χρήση του όρου “ψευδώς θετικό” στα υπό εξέταση δημοσιεύματα είναι πλήρως εσφαλμένη καθώς ο εν λόγω όρος αφορά άτομα τα οποία δεν έχουν τον ιό και όμως βγήκαν θετικά στο τεστ PCR. Τα άτομα για τα οποία μίλησε το άρθρο των Times δεν ανήκαν σε αυτή τη κατηγορία, ήταν άτομα τα οποία είχαν κολλήσει επιβεβαιωμένα τον ιό αλλά το ιικό τους φορτίο ήταν αρκετά χαμηλό όταν έλαβε χώρα το τεστ.

Μάλιστα και στο ίδιο το άρθρο των Times γίνεται ξεκάθαρα αυτή η διάκριση καθώς αναφέρεται ότι αν ένα άτομο έχει βγει θετικό στο τεστ PCR έχει μολυνθεί με τον ιό ανεξάρτητα από τη τιμή Ct.
Συμπέρασμα

Με βάση όλα τα παραπάνω καθίσταται σαφές πως οι αναφορές στο άρθρο των New York Times ως επιχείρημα υπέρ της θέσης πως το 90% των τεστ PCR για την COVID-19 είναι ψευδώς θετικά δεν ευσταθεί. Το εν λόγω άρθρο ασχολήθηκε με το κατά πόσο ένα μέρος των θετικών τεστ ήταν άτομα τα οποία δεν μετέδιδαν τον ιό, δεν αμφισβήτησε πουθενά την ακρίβεια των καταγεγραμμένων κρουσμάτων.


Στάμος Αρχοντής

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια