Η «άγνωστη» έφοδος της ΕΛ.ΑΣ. στο «παλάτι» γνωστού εμπόρου όπλων

Στα σαλόνια της κοσμικής Αθήνας κυκλοφορούσε το 2017 η φήμη ότι έμπορος όπλων, γνωστός για την... εμμονή του στην υψηλών προδιαγραφών διακόσμηση, έχει τοποθετήσει σε περίοπτη θέση στο εντυπωσιακό πολυόροφο σπίτι του έναν σπάνιο πίνακα.

Αλέξανδρος Καλαφάτης

Στα σαλόνια της κοσμικής Αθήνας κυκλοφορούσε το 2017 η φήμη ότι έμπορος όπλων, γνωστός για την... εμμονή του στην υψηλών προδιαγραφών διακόσμηση, έχει τοποθετήσει σε περίοπτη θέση στο εντυπωσιακό πολυόροφο σπίτι του έναν σπάνιο πίνακα.

Όπως γράφει ρεπορτάζ του Έθνους της Κυριακής, οι μυημένοι στα έργα τέχνης υποψιάζονταν ότι το συγκεκριμένο κομμάτι μάλλον θα έπρεπε να κοσμεί κάποιο μουσείο. Ο ιδιοκτήτης του, ο οποίος πάντα φρόντιζε να ξεχωρίζει με τις επιλογές του -που πολλές φορές έφταναν στα όρια της υπερβολής- είχε φροντίσει να δώσει επιπλέον επιβλητικότητα στον πίνακα (διαστάσεων 1,5Χ1,5 μ.), τοποθετώντας τον μέσα σε μία κορνίζα, «ντυμένη» από κόκκινο βελούδο.

Η πληροφορία δεν άργησε να φτάσει στα «αυτιά» των αστυνομικών της Δίωξης Αρχαιοκαπηλίας της Ασφάλειας Αττικής, που δεν αφήνουν τίποτα να πέσει κάτω. Τον περασμένο Δεκέμβριο και ενώ η Αστυνομία «δούλευε» την υπόθεση, πύκνωσαν οι φήμες ότι το παλάτι του εμπόρου όπλων, το οποίο βρίσκεται μία «ανάσα» από το Μέγαρο Μαξίμου, θα βγει στο «σφυρί», λόγω των μεγάλων οικονομικών περιπετειών του ιδιοκτήτη του. Ακολούθησαν πολλά ρεπορτάζ στον Τύπο, που ανέφεραν ότι πλησιάζει η ώρα του πλειστηριασμού. Δίνονταν, μάλιστα, περιγραφές για τα μαρμάρινα αγάλματα που το κοσμούν, τον ειδικά διαμορφωμένο χώρο για δεξιώσεις, τη θερμαινόμενη πισίνα του, τα γκαράζ με τις Τζάγκουαρ, τα δωμάτια για το πολυάριθμο προσωπικό και την απεριόριστη θέα στην Ακρόπολη.

Η «απειλή» να περάσει το σπίτι σε άλλα χέρια ήταν που σήμανε συναγερμό στην ΕΛ.ΑΣ. Και αυτό διότι η βασική αρχή στη Δίωξη Αρχαιοκαπηλίας είναι ότι πρέπει να γίνεται το αδύνατον δυνατό για να μην φεύγουν εκτός Ελλάδας αρχαία αντικείμενα (κάτι που δεν θα ήταν απίθανο σε περίπτωση πλειστηριασμού, αν ο πλειοδότης ήταν ξένος και έπαιρνε μαζί με το σπίτι το έργο τέχνης). Έτσι, σύμφωνα με πληροφορίες του «Έθνους της Κυριακής», η Αστυνομία αποφάσισε να μπει στο σπίτι του εμπόρου όπλων και στα πολυτελή γραφεία της εταιρίας του στο κέντρο της Αθήνας. Η άδεια από τον Εισαγγελέα δόθηκε και έτσι στις 15 Δεκεμβρίου οι αστυνομικοί ερεύνησαν όλους τους ορόφους της οικίας του επιχειρηματία αλλά και το επιβλητικό κτίριο της εταιρίας του.

Πράγματι, στο κεντρικό σαλόνι του σπιτιού βρέθηκε σπάνιος πίνακας του 16ου-17ου αιώνα με παράσταση του Ιησού ως Μεγάλου Αρχιερέα. Στη θέα του οι αστυνομικοί κοντοστάθηκαν για λίγο, καθώς δεν βλέπει κανείς συχνά έναν τόσο όμορφο πίνακα. Η γνωμάτευση των αρμόδιων αρχαιολόγων έδειξε ότι το έργο εμπίπτει στις προστατευτικές διατάξεις της νομοθεσίας για την προστασίας των αρχαιοτήτων και της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Σε βάρος του εμπόρου όπλων σχηματίστηκε δικογραφία, ενώ ο πίνακας έχει παραδοθεί ήδη σε αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας. Ο επιχειρηματίας κατέθεσε στην Αστυνομία, όπως αναφέρουν πηγές με γνώση της υπόθεσης, ότι είχε πάρει τον πίνακα από ηγούμενο κατά τη διάρκεια ταξιδιού του στο εξωτερικό, χωρίς να γνωρίζει ότι κάνει κάτι παράνομο. Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού διενεργούν έρευνα, που δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί, για να εκτιμήσουν την αξία του έργου.

Αστυνομικές πηγές αναφέρουν ότι «το συγκεκριμένο πρόσωπο δεν μπορούμε να πούμε ότι αποτελεί έναν κλασικό συλλέκτη αδήλωτων αρχαιοτήτων. Και αυτό διότι πέραν της σπάνιας αυτής εικόνας δεν βρέθηκε οτιδήποτε άλλο στην κατοχή του. Αντιθέτως, από την εμπειρία μας γνωρίζουμε ότι συνήθως οι συλλέκτες δεν κατέχουν στους προσωπικούς τους χώρους μόνο ένα αρχαίο αντικείμενο αλλά περισσότερα. Πιθανότερο είναι το συγκεκριμένο πρόσωπο να πήρε τον πίνακα, όπως κάνουν πολλοί με ανάλογη οικονομική επιφάνεια, για επίδειξη προς τον κοινωνικό του κύκλο. Αρχικά είχαμε πιστέψει ότι το προφίλ του ταιριάζει σε αυτό του συλλέκτη (είχε μεγάλη οικονομική άνεση και ισχυρές γνωριμίες). Απ′ ότι αποδείχτηκε όμως δεν είχε πάθος για τα αρχαία, όπως άλλα πρόσωπα που μας έχουν απασχολήσει».

Άλλωστε η εμμονή στα αρχαία αντικείμενα δεν είναι μονοδιάστατη. Η απόκτηση ενός σπάνιου έργου τέχνης αποτελεί για αρκετούς επιφανείς πολίτες «απόδειξη» της δύναμής τους. Υπάρχουν, ωστόσο , και αυτοί που είναι προσεκτικοί και επιλέγουν να αγοράσουν κομμάτια αξίας, για τα οποία μπορούν να πάρουν άδεια κατοχής από το υπουργείο Πολιτισμού.

πηγή: huffingtonpost

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε σχολιασμούς επί της ουσίας.
Τα σχόλια σας δεν περνάν από έλεγχο γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα θίγουν κάποιον προσωπικά με βρισιές και συκοφαντίες.
Τέτοιου είδους σχόλια δεν περνάν από έλεγχο, αλλά θα διαγράφονται μετά την δημοσίευση.
Παρακαλούμε να γράφετε σε πεζά και όχι κεφαλαία
-------------------------------------------------------------------------
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα - αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω, φόρμας επικοινωνίας.
Ευχαριστούμε

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

[disqus]

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget